Ugrás a fő tartalomra

Lukács gyógyfürdő

Úgy hozta az Univerzum, és Budapest 150. születésnapja, hogy eljutottam a Lukács fürdőbe 150 forintért.

Nem tudok elmenni e mellett. Megér egy bejegyzést.

Ott kezdődött az egész, hogy már előre vadászat volt a jegyekért. Le is töltöttem az Én Budapestem app-ot, mert ott egy nappal korábban lehetett klikkelni a jegyekért. Ezt persze tökéletesen benéztem, így már sok fürdőben nem volt hely másnap, kieséses alapon a Lukács fürdőre esett a választás. Ez van hozzám a legközelebb, így nem volt vele gond, ráadásul nosztalgiáztam picit.

20 éve voltam itt. Fősulis koromban lehetett az egyik tesit ide választani heti 1x. Kihasználtam akkor ezt, és a gőzben üldögéltem 40-45 percet.

A jegyvásárlás öröme, kis figyelmetlenséget okozott, mert a visszaigazoló mailt nem is néztem, csak jó pár nap múlva. Na akkor kiderült, a jegy reggel 7-12-ig szól egy pénteki napon.

Ez maga után vonzza azt, hogy szabira kellett mennem. 

Reggel 7:07-kor ott voltam. Kelni egyébként is kellett, mert gyerek ment suliba, még ha tuszkolni is kellett. De jó volt ez így.

Maga a főbejárat, az le volt zárva, így aztán alig találtam be. Aki nem ismerős errefelé, annak elmondom, itt van az ORFI is, ami a mozgásszervi intézet. Nem véletlen. Ezért hatalmas épületkomplexumok vannak, a fürdő bejárata a legeldugottabb sarokban.

Negyed órás QR kód megnyitás kínlódása után sikerült bejutnom. Karórát megkapva irány az öltöző, ahol a szokásos módon a szekrénybe nem igazán fértem be. De ezen, játszi könnyedséggel fenn se akadtam. Majd hajrá a felfedezés.

Első amibe belebotlottam, az az úszómedence volt. Bele is vetettem magam a melegebbe, de rám szóltak, hogy úszósapka, pedig hajam össze volt fogva. Hát jó gondoltam, akkor ma nem kell úszni, végül is nem is azért jöttem, hogy sportoljak, hanem hogy feltöltődjek. De könnyen elengedtem ezt.

Kisebb kutakodás után megtaláltam a gyógyfürdő részt. 3 medence van. Egy 32 fokos, amibe sikerült 1 x be is mennem, további alkalmakkor nem fértem be. Van egy 40 fokos, ahol az ajánlott 5-8 perc, és kb ennyit is bírsz ki. És az utolsó az 36 fok, na ebben akár 15-20 percet is el lehet tölteni. Ez volt persze a legjobb, és a leglutribb, hogy beférsz-e.

Viszont eltelt vagy másfél óra és kezdtem szomjas lenni.

Vizet nem hoztam, mert a honlapon ki volt írva, hogy közkút, és mindenki hozzon kulacsot, mert pohár nincs. Üres kulaccsal érkeztem ennek megfelelően. A főbejárat mivel le volt zárva, ott a kút sem működött. Bent viszont volt egy fali kút, láttam többen ittak is, így kulacs elő, de nagy meglepetésemre a 40 fokos víz folyt. Így ezt septiben elengedtem.

Gyerekkoromból igazán bevésődött, hogy ha hányni akarsz, meleg vizet kell inni, vagy gyomorbajt szeretnél, mert nem szeretnél suliba menni. 1 pohár meleg víz mindent megold. Ennyire bátor még gyerekkoromban sem voltam, féltem a következményektől. Azt gondoltam, jobb ha nem ez az opció.

De mivel mindenhol segítő emberek voltak, gondoltam, jól megfogalmazva megkérdezem, „hideg vizes ívó kutat” hol találok. Tippet kaptam, így elindultam felfedezni a terepet. Kiderült már 3 x elmentem mellette, mert egy eldugott sarokban meg is volt. Olyan kialakítással, hogy kulacsot nem tudsz feltölteni semmiképp. Visszajáró vendég voltam ide.

A 36 fokos medence mellett van egy gőzkabin. Ez volt az, ahova régen jártam. Most kb, harmadára csökkent és a tipikus kamilla illat is eltűnt.

Majd gondoltam az egyik ívó kör után, hogy felfedezem a szauna világot. De amikor oda beléptem, a hűsölő helységben csak egy lezárt szauna fogadott. Viszont jól eldugva, kitartóbbak meg is találhatták a többi szaunát, ahol szintén egy irányító ember fogadott. Akitől máris megtudtam, hogy minden szauna fürdőruhamentes, és szauna törölközővel használható. Na erre nem voltam felkészülve, nem vittem akkora törölközőt, hogy teljesen be tudjam csavarni magam, bérelni meg nem szerettem volna, ha már 150 forintért jutottam be. Így ezt is kénytelen voltam elengedni.

De azért ledöbbentem. Ugye alapvetően gyógyfürdőbe nagy általánosságban az idősebbek járnak. Egyrészt nyuggerek, ráérnek elmenni, másrészt nekik olcsóbb. De kérdezném Én, a többség nyuggerből kinézed, hogy fürdőruhamentesen szaunázik?

Kieséses alapon maradtak a rendelkezésemre álló lehetőségek.

Belebotlottam az aroma gőzkabinba is. Ami annyival jobb volt, hogy egy eldugott helyen volt, cserébe nem lehetett az aromából érezni semmit.

Amikor már fél 10 felé megjöttek a 150 forintosok, hatalmas hangzavar volt a fürdőben. Mert magyar embernek, saját hazájában nulla fürdőkultúrája van. Igaz honnan lenne, ha nem is jár, mert horror a belépő, és nem tudja kigazdálkodni. De ha új helyen vagy, és elolvasod minden falon unalmadban, hogy legyenek csendben, akkor mondjuk betartani is be lehetne.

Ez az eldugott gőzkabin, pici is volt és csendes, így egy menedék volt. Mindaddig, amíg fel nem fedeztek többen pasik, és követtek, ismerkedés céllal. Volt más is, aki 20 éve volt, volt aki most van itt első körben, és volt olyan, aki rendszeresen jár. Azt nem tudtam értelmezni, hogy a gőzben ahol semmit nem látsz (ja lehet pont ezért J), de miért kell ismerkedni? Folyik rólad a víz, hajad rányalódik a fejedre, és kapkodod a levegőt, örülsz, ha a csempe nem égeti a hátad, és hogy végre kiszakadsz a mindennapokból. Erre még beszélgessél is? Nekem nem a legideálisabb ismerkedő helyek között van a gyógyfürdő. De ez csak Én vagyok.

A végső megpróbáltatásokat olyan fél 11-ig bírtam.

Akkor hajszárító vadászatra indultam. Sajnos, mint mindenhol, a sajátomat itt sem tudtam használni, így röpke 20 perc alatt, használhatóra szárítottam a fejem.  Gyors zuhany, és fejemre tekerve a sálamat elindultam utamra.

Tapasztalattal, élményekkel, és érdekességekkel vonultam haza.

A fürdő árai, hétköznap 1 felnőtt belépő 4400 forint, ez két órára jogosít fel. Minden további megkezdett óra 1900 forint, és ezt csak kp fizetheted ki. És ha 17 óra már elmúlt, akkor nincs túllógás díj, mert 7-ig van nyitva a fürdő. Ha mind emellé szeretnél szaunázni, akkor azért 1200 forintot. De ne feledd, hétköznap csak 14 óra után van erre lehetőséged, mert addig ki se nyit a szauna világ.  

Gyorsan számolok: 4400+1900+1200= ez alsó hangon is 7500 forint. És 3 órát voltál bent, amiből minimum negyed óra a rákészülés, és a hajszárítás miatt minimum 40 perc a végső elkészülés a kijövetelre. Hmmm

Se több, se kevesebb. 150 ért pont jó volt.

Ilyen ma a Lukács 2023-ban.

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Beszéljünk az érzésekről….

  Mindenkinek vannak, és mindenki érezte már. Pont ezért érdekes téma. Merthogy, van ezzel azért egy kis gond. A tapasztalt érzéseinket, ugyanúgy mint szinte bármit, jól eltároljuk, és elő- elővesszük ezeket. És itt a gond. Azaz a baj alapvetően az, hogy dolgokhoz kötünk érzéseket. És aztán ha megtörténik a dolog, akkor elvárjuk, hogy az érzés megérkezzen. Ha pedig nem így van, akkor keressük a hibát. Picit belemélyedek ebbe az egész gondolatba: Aki nem jártas a flow gondolkozásban, flow életben az kevésbé figyel erre az egész dologra, mint ahogyan Én, de kifejtem. Képzeljünk el egy nagyon egyszerű jelenetet. Esti találkozó egy pizzériában. Ez jól hangzik ugye? Már előre van egy nagyon szuper elképzelésünk erről az estéről, szinte érezzük a pizza illatát, puhaságát, ízét a szánkban. Megvan? A pizza íze a szánkban és a többi flanc, amit oda gondolunk. Máris elvárásaink vannak az estével kapcsolatban. Magunk által felállított elvárások. Jaj, tök jó lesz a hely, érezzük a mel

Genf

 Ismét nagyon fáradtan, de mégis feltöltődve, de nem kicsit.  Ma Genf felé vettük az irányt, és mennyire jól tettük. Volt cél, de mégis. Merthogy Genf Nekem a kis Párizs.  Genf volt, hogy egy ideig Franciaország fennhatósága alá tartozott. És ezt tökéletesen meglátszik az építészeten. Ugyanazok a ház típusok, a fém korlátokkal, Ha bekötött szemmel vitt volna valaki ide a városka közepébe, nem biztos, hogy egyből azt mondom, hogy na ez tuti nem Párizs.  Nagyon az a feeling, kezdve az igazán igényesen öltözött idősebb, de valamit is magára adó fickókkal. És amikor nagyfiam éppen párt keres nekem, és azt mondja legyen 50 éves, akkor max ilyet tudnék magam mellé elképzelni. De persze tudjuk hol hibázik a rendszer, az ilyen korú pasiknak, pont nem az Én korombeli nő kell. Lépjünk is tovább. Még be se értünk a városba, és máris elvarázsolt, és pont a volt francia vonatkozás miatt, itt is francia a nyelv, kivétel a frankos fizetés, és hogy EU-n kívül vagy, így net is is nuku. Persze ha előfiz

Annecy

Ma végre kimozdultunk az eső alól, és szó szerint. Elmentünk oda, ahol nem esik.  A választott város pedig nem més mint, Annecy Franciaország gyöngyszeme, a francia Velence.  Az óváros rész ugyanúgy vízre épült, mint Velencében. Most lényegesen alacsonyabb itt a víz, látszik is, hogy mennyire tiszta, elképesztő. Aki egyébként videót szeretne látni, kérem a tik-tok-on nézzen, kövessen.  Az óváros, nagyon szép, édes kis alacsonyabb házakkal. Egyébként maga a város, látszik, hogy a turistákra alapul, a legtöbb ház aljában valami souvenir shop. Szokásos tömeg. Nagyon kedves város egyébként, ha azt a szépségét meglátod ami valóban ott van. A vadregényes kis utcákkal, a nagyon helyes spalettás ablakokkal. A lépcsősorokkal, és jó hangulatokkal. Teszek ide képeket, mert elég fáradt vagyok, kb, ennyit tudok írni csak... Sorry.