Amikor megírtam ezt a bejegyzést: (Klikk), mondanom sem nagyon kell, jött azonnal egy újabb fordulat. Most záródott le az ügy.
Miszerint is megérkezett a telefonszámla, és azt hittem azonnal dobok egy hátast. 28 ezerért…
Azonnal gyanús lett a dolog, hogy hm, nem igazán stimmel ez. Egyrészt nagyon kevés emberrel beszélgetek telefonon, másrészt csak remélni tudtam, hogy nem a gyerek volt. Bár semmi nem indokolta, hogy erre gondoljak, de bármi lehet. Később kiderült egy része a gyerek volt, de erre egy picit később visszatérek….
Azonnal beléptem az online felületbe és megnéztem, hogy mi van a családi opcióval, amiért nagyon kevés pénzt fizetek havonta, pár száz forintot, mégis az a lehetőség megvan, hogy a megadott telefonszámokkal ingyen beszélek, és ez a nagyfiam.
Merthogy szerencsére elég sokat beszélünk még, majd egyszer visszasírom ezt. Beszélünk délutánonként, amikor végez a suliban, amikor felszáll a villamosra, amikor leszáll, amíg hazasétál. És egyébként szeretem ezeket, és soha nem kértem erre. Jó gyerek. Tudom, hol van, merre jár, és megbeszéljük a nap dolgait, milyen volt a nap, mi történt, mit látott, mit olvasott vagy mit poadcast hallgatott, szóval az élet dolgait. Cserébe, amikor nincs itthon azért jelzem, vannak napok, hetek mikor nem beszélünk, nincs lehetőség. Tini. Ha hív és megtehetem, felveszem. Mondandója van, Én meg az anyja vagyok, így meghallgatom.
Éppen ezért választottam ezt a családi opciót.
És az előzménye az, hogy kapott gyerkőc egy új telefont, havi részletre, és ehhez most már telefonszámot kellett cserélni. Ennek személyes ügyintézés volt a módja. Be is mentünk, sorszám, várakozás, fiatal sráchoz kerültem/tünk (később gyerkőc befutott). Oh, válasszuk ki a telószámot, szuper megvan. Azonnali első kérdésem az volt, hogy rendben, a régi telefonszám bent volt a családi opcióban, kérem azt törölni és ezt betenni. Sőt, szeretnék még két másik telefonszámot betenni, és ez a szüleimé. Na, azt nem lehet, csak ha ők is itt vannak személyesen. Okés, de ezt betette, másikat törölte. Megnyugvással ballagtunk haza, és megvettük online a telefont, mert úgy meg akciós volt.
Ahogy a netre beléptem a + szolgáltatások között nem láttam a családi opciót. Gondoltam zárjuk ezt rövidre és nem fogok chat-elgetni senkivel, becsattogok, személyesen jobb lesz.
Sorszám, várakozás, sorra jutás. Egy másik fiatal srác. Egyébként jóformán csak azok vannak, most hogy így írom. Persze nincs vele bajom, sőt….:)
No, mondom a srácnak, vettünk, új szám, nincs benne. Meg se nézi, mondja, dehogynem tuti benne van, mert így tudtam olcsóbban venni a készüléket. Mondom nem-nem. Mivel erőszakoskodtam, mondja: mi a telószám, bemondom, erre felolvassa a másik telefonszámot a gépből. Rendben benne van, állítja. Jó akkor kérek szépen részletes telefonszámlát, amin látom a hívásokat. Ja, azt ő nem tud, azt telefonon tudom elintézni, ott lehet kérni, sőt beállítják, ha kérem, hogy mindig megkapjam. Szuper, már hívtam is, kb, 20 perces beszélgetés árán sikerült, visszamenőlegesen elküldi a mailre, attól kezdve meg mindig érkezik, amikor a telefonszámlát megkapom. Szuper, gondoltam Én, ha már ennyit beszélek és egy másik ember, akkor megkérem, nézze meg ki van a családi opcióba. Hosszú csend, keresgélés, mire közli nincs családi opció beállítva. Vicc, felröhögtem kínomban, megköszöntem, és újabb sorszámot húztam.
Várakozás, sorra jutás. Sajnos akinél az első körben voltam, nem volt az asztalánál, mert egyébként sorszám ide vagy oda, tuti visszamegyek. De jobban alakult. Másik sráchoz kerültem. Mondom a gondot, megnézi, valóban nincsen beállítva. Szuper, akkor állítsuk be. Na ez a művelet 20-25 perc után sem volt rendben, akkor hívott oda egy másik srácot, mert hiába a belső súgó használatával sem sikerült a beállítás. Majd úgy 40 percnél tarthattunk, amikor is sikerült megtalálnia a régebben beállított telefonszámokat, és végre sikerült is törölni azokat, amik oda nem kellettek, de az új hozzáadása már nem volt ennyire egyszerű. Még 20 percembe került ez. Siker. Kérdeztem a végén a két srácot, hogy szuper, akkor hol lehetne panaszt tenni? Email.
Lementem vettem nekik egy-egy tábla csokit hálából!
Hazamentem és megírtam a levelet.
Hosszas várakozás következett, egyszer csak kaptam egy papír alapú levelet, hogy kérelmemet elutasították, azzal az indokkal, hogy Én nem kértem, és aláírtam a szerződést a helyszínen, de ha nem tetszik a válasz, forduljak a Fogyasztóvédelemhez, vagy a Békéltető testülethez.
Így hát a Békéltető testülethez fordultam. Ingyen van, értünk. Semmibe nem került. Levelet megírtam, részletes telefonszámlán bejelöltem a hívásokat, szerződést nem tudtam letölteni, ezt is jeleztem a testület felé. Tcsoport felé tett panasz levelemet is elküldtem. Szóval igazából alaposan alátámasztottam az indokomat.
Ismét várakozás.
Majd kaptam ügyfélkapun át egy levelet (így kértem), mikor lesz a személyes meghallgatás, vigyek ügyvédet ha gondolom, és mindent amivel alátámasztom a panaszomat. T csoport is jelen lesz a meghallgatáson és megpróbálnak „kibékíteni” minket.
És láss csodát, néhány nap múlva tcsoport egy újabb papír alapú levelet küldött miszerint, elismerik a panaszomat, és jóváírják az összeget. Éppen el is tűnt az aktuális telefonszámla az app-ból. És a következő számlából is levonják majd a maradék jóváírást.
Az indok: Mivel személyesen jelentem meg és nem készült, kép vagy hangfelvétel, nem tudják bizonyítani, hogy mit is kértem akkor, így lehet hibáztak.
17 ezer forintról beszélünk egyébként.
És visszakanyarodok a 28 és a -17 többlet költség egy jó része a Nagyfiam volt. És csak azért említem ezt meg, mert mennyire érdekes ez pszichológiailag. Mert amíg a régi telefonja volt, nem nyomott ilyen beszélgetéseket. De meglett az új kinyitható telefon, és azonnal az első hónapban máris megugrott a telefonszámlája. Hogy ez most azért van, mert ezzel a telefonnal, most akkor nagyon menő telefonálni, vagy úgy létezni? Ezt nem tudom bizonyítani, de van egy sejtésem, így aztán le kellett ülnöm beszélgetni vele, és újabb szabályokat szabni erre vonatkozóan, és tisztázni, hogy mi az a határ, amit ezután kifizetek neki a csevegéseiből, így hogy egyedül nevelem.
És azt tudom mondani, nem jó emberrel kezdtek. Mindig is panaszkönyv beírós voltam, amiről a volt férjem szoktatott le. Hogy azt bánta határozottabb vagyok-e mint ő vagy, csak benne tényleg a mindenki ember és tévedhet felfogás buzog, azt nem tudom. De hozzáteszem, megváltoztam a kedvéért, és leszoktam erről. Viszont azt gondolom, van egy határ, amit eltűrök, és a pénztárcámnak is van egy határa, és egyébként is, ami nem jogos, az nem jogos.
Sikertörténet van, és örülök. Magamnak is és a megoldásnak is. És egyébként mindezt, nem agyamat eldobva, asztalt csapkodva, csak szép csendesen zenben, olyan kis sunyin, hogy ki se nézi belőlem az ember, mosolyogva hozzá.
Szóval így.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése