Ugrás a fő tartalomra

Egészség?

Itt kezdődött az egész story: klikk

És nem tavasz lett az egész történet vége, hanem nyár. Azaz annyiban kiegészíteném, hogy a fertőzés tüneteit sikerült eltüntetni, de közben újabb gondokat okoztam magamnak.

 

Maga a folyamat az volt, hogy a fertőzés tüneteket eltüntetni, és utána a tönkrevágott flórákat, nyálkákat visszaállítani természetes közegébe. Ehhez, hogy teljesen rendbe jöjjek, elhagytam a fogamzásgátlót. (talán nem kellett volna, de nem bánkódok már ezen, akkor az volt a fő cél, hogy tünetmentes legyek, de persze nem ennyire….)

No ez most úgy valósult meg, hogy annyira ledaráltam a fertőzés kiirtásával mindent, hogy nem sikerült visszaállítanom a természetes folyamatokat, és ennek az lett az eredménye, hogy bizony a ciklusom az elmaradt. De egy darabig még egészen elvoltam, mert olvastam, hogy ez teljesen normális. Meg a folyamatos fogamzásgátló használatának felfüggesztése után, ez aztán teljesen természetes. Hiszen eddig voltam olyan „kedves”, hogy megmondtam a szervezetemnek, mikor- mit csináljon. Most viszont önmagától kellett volna rájönnie. Hát nem tette.

Azért úgy a 60. nap környékén felkerestem ismét az orvosomat. Újabb vizsgálat, minden okés. Ez jó hír volt. De akkor miért nem menstruálok? Stressz volt? (éppen a válás), akkor bizony legyek türelemmel, minden okés így, még várjak 2 hónapot, ha semmi, akkor hormon szájon át.

És akkor, mint minden alkalommal, amikor ilyenről van szó, egy kis tudományos rész:

Hormon (a Wikipédiából, a szabad enciklopédiából)

Az idegrendszer (systema nervosum) és a belső elválasztású mirigyek (glandulae sine ductibus) rendszere (endokrin; hormonális; együttesen: neuroendokrin rendszer) szabályozzák testünk működéseit.

Lefordítom: Minden mindennel összefügg.

A petefészek hormonjai

A női nemi hormonok és az érett petesejt termeléséért felelős. A hormontermelés, akárcsak a petesejtek érése, egy ciklikus folyamat. A peteéréskor tüszőhormon (ösztrogén) termelődik, ami a női nemi szervek fejlődéséért, illetve a méh nyálkahártyájának megújításáért felelős. Egy másik női nemi hormon a sárgatesthormon (progeszteron), ami a sárgatestben termelődik és feladata a méh nyálkahártyájának előkészítése a petesejt befogadására.

Lefordítom: Ha valamelyik hormon nem okés, nem működik megfelelően a petefészek.

És akkor vissza is kanyarodok az utolsó gondolathoz. Ha nem történik semmi, akkor 2 hónap múlva jelentkezzek. Ennyi idő pont kellett is, hogy megemésszem, hogy eddig 80 ezer forintot költöttem erre az egész dologra. És mellékesen jegyezném meg, hogy nem voltam megelégedve az orvosi vizsgálatokkal, mert pl, nagyon vártam a labor elemzést, hogy okés, hogy gomba, de konkrétan milyen? És jelzem a laborlelet teljesen üres volt, alulra megjegyzés, gomba. Na ilyen laborleletet, Én is nagyon szívesen előállítok 25 ezer forintért.

Azt hittem felrobbanok. Az a kúp, amit kaptam, mindent kinyírt, okés a fertőzést is, de erősen kételkedtem a doki szavában, hogy ismét candidám van, ez más gomba/fertőzés lehetett. Így a diéta határait feszegetve néztem meg, milyen tüneteket produkálok, és miket nem. Jelzem, nem állítom, hogy nem tett jót a diéta, de nem beszélnék candidáról, más fertőzésem volt a háttérben.

És akkor itt rá is térek a lényegre, hogy miket éltem át. Azt gondolom, ezt sem ajánlom egyik ellenségemnek sem, és nem csak a karma miatt. Viszont, hogy mindig más szemszögből is megnézzem a dolgokat, igyekeztem belőle kihozni a pozitívumot. Ez egy klimax előjáték volt.

Egy utolsó szakirodalmi infót idebiggyesztek, ami elengedhetetlen:

A Premenstruációs szindróma (PMS) azokra a testi-lelki tünetekre utal, amelyek egy-két héttel a menstruáció előtt jelentkeznek. A tünetek gyakran változnak a nők között és megoldódnak a vérzés kezdete körül. A leggyakoribb tünetek közé tartoznak a pattanások megjelenése, a mellek érzékenysége, puffadás, fáradtság, ingerlékenység, hangulati változások. Gyakran a tünetek akár hat napig is jelen lehetnek. Egy nő tünetei is változhatnak idővel. A tünetek nem fordulnak elő terhesség alatt vagy menopauza után.

142 napig nem menstruáltam, és hihetetlen dolgokat éltem át. Az elején még tényleg elvoltam, oh szabadság gondoltam, mondhatnám még élveztem is, hogy nincs a szokásos nyűg, ami ezzel jár. Viszont ahogy teltek a hetek, és a hormonok a szervezetemből elkezdtek eltűnni, például a bőröm az teljesen kikészült. Hormonális pattanások lettek az arcomon, de olyan szinten, hogy kozmetikus kezelés kellett, és leginkább zsákkal a fejemen közlekedtem volna. Úgy nézett ki az arcom, mint tini koromban. Tragédia 40 fölött, megint ugyanazokkal a gátlásokkal találkozni, hogy szégyelled, ahogy kinézel, és nincs mit tenni vele. Igyekeztem nagyon elviselni ezt.

Aztán ahogy teltek tovább a hetek, és a ciklusoknak jönni kellett volna, csak voltak valami hormonhullámzások, csak nem elegendő. De abból tudom, hogy volt, mert Én pl, nagy takarítós vagyok menstruáció előtt, ilyenkor szoktam a nagyobb feladatokat könnyedébben megcsinálni, direkt ilyenkorra időzítem. Mint tűzhelytakarítás, függönymosás, teljes lakás portörlés, gadrob átpakolása, lakás átrendezése és minden nagyobb volumenű dolog.  

És ez a roham most is megérkezett. És tök jó, de egy gond van vele, nem múlt el. Állandóan ilyen rohamok voltak rajtam. Aminek azért 142 nap alatt az a következménye, hogy olyan dolgok is ki lettek takarítva, amiket mondjuk csak költözéskor csináltam volna meg. És legszívesebben az egész lakást kifestettem volna, ha van mivel, persze ha megbeszéltem volna a főbérlővel. De a megbeszéléshez például nem volt kedvem, így maradt minden más. És annyira gáz az egészben, hogy kedvem is volt hozzá, viszont borzasztó fárasztó és unalmas ez a késztetés, hogy ez most komoly? Amikor a konyhai szekrényajtók legutolsó élét is letörölgeted, vagy az ajtók tetejét, és a fűtéscsöveket, és mindent megszerelgetsz, és azt veszed észre, hogy a konyhában térdelsz és kis kefével suvickolod a fugákat, akkor elgondolkozol, hogy valóban minden rendben?

Rohadtul pörögsz mindenen, és persze egy pillanat alatt, abba is tudod hagyni, mert a hormon az ilyen. Annyira, hogy a vödröt otthagyod a konyha közepén, és akár napokig képes vagy kerülgetni.

És ez így ment hónapokon át…..

És akkor a többi dolog, ami egyébként a ciklusoknál normális és csak időszakos, hogy állandóan büdösnek érzed magad, hogy törnek a körmeid, hogy jobban hullik és zsírosodik a hajad. Hogy éppen nem férsz be reggel abba a ruhába, amit tegnap este felpróbáltál és tök szuper volt. Hogy fáradtság rohamok jönnek rád, és persze sírások. Hogy sokkal ingerültebb vagy mint máskor, de a következő pillanatban meg nevetgélsz. Hogy mindent akarsz és semmit egyszerre. És tele vagy energiával, és pörögsz, és tele vagy ötletekkel. Hogy vannak percek, amikor nem tudsz gondolkodni, de még egész mondatokat formálni sem. Hogy nem tudsz sérülésmentesen megborotválkozni, de mindegy is, mert 2 nap múlva ugyanúgy nézel ki. Hogy vacakul alszol, és állandóan fáradt vagy. És egy csapásra kiver a víz, de annyira, hogy szó szerint folyik az arcodon az izzadság, és átázik a ruhád. És még sorolhatnám persze, hosszú sorokon át.

Mert ez mind tök szuper, és természetes a ciklus adott napjain, de ennyire sok időn át, bizony, kurvára fárasztó. Főleg úgy, ha olyan vagy mint Én, hogy arra törekedsz, hogy nem engeded meg magadnak, hogy a szenvedésbe süllyedj, és azon dolgozol, hogy ebből a körülötted lévő emberek lehetőleg ne sokat vegyenek észre. És az is, hogy ezektől, szépen elveszted a nőiességedet és a hormonok csökkenésével a szexuális vágyadat is. De nem kicsit. Ez egy olyan embernek mint Én, komoly érvágás, főleg egy ilyen életszakaszban, mint amiben most vagyok.

És ekkor merült fel bennem, hogy figyelem mi és hogyan történik, mert a klimaxnál ezek lesznek a fő momentumok, amiket át kell élni majd, és kezelni. Nincs mese. Nem lesz választás.

Kisebb vagyon elköltése kellett a rendbe tételemre. Kozmetikus, étkezés megváltoztatása, koncentráltabb meditáció, homeopátiás nyugtató, természetes altató, találkozások elhárítása, sok sírás, filmezés, jócskán volt kiabálás is, és felhördülés, végtelen takarítás. Rettentő sok lelki folyamattal.

Végül megkaptam a hormon adagom, 10 nap. Utolsó tabletta beszedése után 3.-tól 10. napig bármikor megjöhet a menstruáció. Így lett. Most mondom azt, hogy helyreállt minden, bár ez is behatással, de persze a végső fellélegzés a következő hónap lesz. Doki nagyon elrettentett, hogy iszonyú mennyiségben, őrületes fájdalmakkal kísérve lesz ez az egész. Egyenlőre, tartom magam. De le is kopogom. Mellékvágányon megjegyezném, hogy mindig is törekszem arra, hogy ne lehessen észrevenni rajtam semmit, bármekkora fájdalommal is jár.

A fent leírtak után rettentően féltem mi vár rám, most, hogy megint belekavarok a hormonjaimba. Ahogy a hormont szedtem, az 5. napig semmi nem történt. Viszont az 5. nap után komoly változások figyelhetőek meg. Az újabb pattanások megjelenése mellett, a takarítási vágy felpezsdült ismét, nagyon. És úgy alakultak a programjaim, hogy a délutáni hazafutás, némi kajálás után programom lett, amiről általában fél 10-10 körül értem haza. Ez tök jó, csak nem akkor, ha rajtad van a zabálhatnék. De konkrétan.

Nálam a másik pms tünet a menstruáció előtti napi zabálás, határtalan, mindent mindennel, hogy aztán amikor megjön, akkor a gyomrod fel van fordulva és leginkább kihánynád, és aztán napokig, enni nem szeretnék semmit.

De így, hogy este rám tört, az egyem ki a hűtőt, és a tojást a házi joghurtos fagyival csillapítom, hogy utána még be tudjak nyomni egy zsíros kenyeret lilahagymával. És mindezek után kóválygok, hogy mégis mit kellene enni, az szerintem nem túl okés. Így az első este után annyira próbáltam figyelni, de el kell mondjam, igazán szenvedtem. Magokat rágcsáltam, ittam vizet, hátha segít. Aztán vettem dinnyét estékre. Semmi. És a napokkal ez csak fokozódott, leírni nem tudom, alig vártam, hogy az utolsó tablettát is bevegyem.

De végre vége van, ennek a szakasznak is. Most viszont még fogamzásgátlót nem használtatok. Ki kell várnom a következő hónapot. Ez két dolog miatt izgalmas, az egyik vajon rendes 28 napos ciklust élek-e meg, a másik, hogy mit reagál majd a szervezetem a fogamzásgátlóra ismét.

Mert, hogy a 28. nap, éppen a 15 órás külföldre utazás előtt lesz 2 nappal, és ha csúszás van, az bizony kellemetlen 15 óra autózás lesz. A másik félelmem meg a fogamzásgátló, mert egyszer már átéltem, hogy az újra használat kezdetekor 1 hónapos vérzést okozott. Ez sem lenne annyira kellemes, főleg nem egy külföldi nyaralás közepette. De nem festünk ördögöket a falra, és minden okés lesz. Mantrázok rá rendesen, és a pozitív gondolkozás remélhetőleg segíteni fog.

Így azt mondom, nem vagyok még mindenen túl, de a nagy részén igen. Fájdalmas, és drága tanulópénz ez nekem, hogy nem voltam eléggé figyelmes a testemre. Egy életre megjegyeztem, nagyon.

Viszont most már tényleg pihennék, és élvezném az életet…. Jöhet ez a rész már. Hahó Univerzum, most jöhet a pihenős, élvezkedős rész! Köszi, előre is.

 

 

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Beszéljünk az érzésekről….

  Mindenkinek vannak, és mindenki érezte már. Pont ezért érdekes téma. Merthogy, van ezzel azért egy kis gond. A tapasztalt érzéseinket, ugyanúgy mint szinte bármit, jól eltároljuk, és elő- elővesszük ezeket. És itt a gond. Azaz a baj alapvetően az, hogy dolgokhoz kötünk érzéseket. És aztán ha megtörténik a dolog, akkor elvárjuk, hogy az érzés megérkezzen. Ha pedig nem így van, akkor keressük a hibát. Picit belemélyedek ebbe az egész gondolatba: Aki nem jártas a flow gondolkozásban, flow életben az kevésbé figyel erre az egész dologra, mint ahogyan Én, de kifejtem. Képzeljünk el egy nagyon egyszerű jelenetet. Esti találkozó egy pizzériában. Ez jól hangzik ugye? Már előre van egy nagyon szuper elképzelésünk erről az estéről, szinte érezzük a pizza illatát, puhaságát, ízét a szánkban. Megvan? A pizza íze a szánkban és a többi flanc, amit oda gondolunk. Máris elvárásaink vannak az estével kapcsolatban. Magunk által felállított elvárások. Jaj, tök jó lesz a hely, érezzük a mel

Genf

 Ismét nagyon fáradtan, de mégis feltöltődve, de nem kicsit.  Ma Genf felé vettük az irányt, és mennyire jól tettük. Volt cél, de mégis. Merthogy Genf Nekem a kis Párizs.  Genf volt, hogy egy ideig Franciaország fennhatósága alá tartozott. És ezt tökéletesen meglátszik az építészeten. Ugyanazok a ház típusok, a fém korlátokkal, Ha bekötött szemmel vitt volna valaki ide a városka közepébe, nem biztos, hogy egyből azt mondom, hogy na ez tuti nem Párizs.  Nagyon az a feeling, kezdve az igazán igényesen öltözött idősebb, de valamit is magára adó fickókkal. És amikor nagyfiam éppen párt keres nekem, és azt mondja legyen 50 éves, akkor max ilyet tudnék magam mellé elképzelni. De persze tudjuk hol hibázik a rendszer, az ilyen korú pasiknak, pont nem az Én korombeli nő kell. Lépjünk is tovább. Még be se értünk a városba, és máris elvarázsolt, és pont a volt francia vonatkozás miatt, itt is francia a nyelv, kivétel a frankos fizetés, és hogy EU-n kívül vagy, így net is is nuku. Persze ha előfiz

Annecy

Ma végre kimozdultunk az eső alól, és szó szerint. Elmentünk oda, ahol nem esik.  A választott város pedig nem més mint, Annecy Franciaország gyöngyszeme, a francia Velence.  Az óváros rész ugyanúgy vízre épült, mint Velencében. Most lényegesen alacsonyabb itt a víz, látszik is, hogy mennyire tiszta, elképesztő. Aki egyébként videót szeretne látni, kérem a tik-tok-on nézzen, kövessen.  Az óváros, nagyon szép, édes kis alacsonyabb házakkal. Egyébként maga a város, látszik, hogy a turistákra alapul, a legtöbb ház aljában valami souvenir shop. Szokásos tömeg. Nagyon kedves város egyébként, ha azt a szépségét meglátod ami valóban ott van. A vadregényes kis utcákkal, a nagyon helyes spalettás ablakokkal. A lépcsősorokkal, és jó hangulatokkal. Teszek ide képeket, mert elég fáradt vagyok, kb, ennyit tudok írni csak... Sorry.